Hopp til hovedinnholdet
GoToGate
  • Fly
  • Overnatting
  • Leiebil
  • Kontakt oss
  • Vanlige spørsmål
  • Kontaktinformasjon til flyselskap
  • Mine bestillinger
Mine bestillinger
Meny
SupportKontakt ossVanlige spørsmålKontaktinformasjon til flyselskapMine bestillinger
  1. Hjem
  2. Startside for vanlige spørsmål
  3. Bagasje/bagasjeinformasjon
  4. Hva skal jeg gjøre hvis bagasjen forsvinner?
  • Innsjekking
  • Endringer i selskapets ruteplan
  • Bagasje/bagasjeinformasjon
    • Hva er forskjellen mellom håndbagasje og innsjekket bagasje?
    • Hvilke gjenstander er det forbudt å ha i innsjekket bagasje?
    • Hvilke gjenstander er det forbudt å ha i håndbagasje?
    • Kan jeg ta med væsker i håndbagasjen?
    • Hva er størrelses- og vektbegrensningen for innsjekket bagasje?
    • Er det en størrelses- og vektbegrensning for håndbagasje?
    • Kan jeg ta med spesialbagasje og sportsutstyr på et fly?
    • Hvordan legger jeg til ekstra bagasje på bestillingen?
    • Må jeg sjekke inn bagasjen på nytt på et korresponderende fly?
    • Hva skal jeg gjøre hvis bagasjen forsvinner?
    • Får jeg kompensasjon hvis bagasjen er forsinket?
    • Hvordan fremsetter jeg et krav for skadet bagasje?
    • Hvordan fungerer korrespondanse på en flyreise?
    • Vis alle
  • Endring og kansellering av billetter
  • Betaling
  • Før jeg bestiller
  • Self-transfer
  • Produkter og tjenester

Hva skal jeg gjøre hvis bagasjen forsvinner?

Hvis bagasjen din forsvinner eller går tapt, er ifølge IATA det første du skal gjøre å melde fra om det til bagasjeutleveringen på flyplassen så snart du ankommer reisemålet.

De fleste flyselskaper bruker et globalt bagasjesporingssystem, som vil sammenligne gjenstandene du savner med tilsvarende som har blitt meldt inn fra flyplasser over hele verden. Mesteparten av feilhåndtert bagasjen blir levert tilbake til passasjeren innen 48 timer.

Hvis du vil beskytte bagasjen mens du er på reise, kan du se nærmere på bagasjetjenesten vår.

Produkter og tjenester

  • Avbestillingsgaranti
  • Enkeltreiseforsikring
  • Bagasje forsikring

Om oss

  • Om oss
  • Reisevilkår
  • Personvernpolicy
  • Informasjon om informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Last ned appen

Support

  • Kontakt oss
  • Vanlige spørsmål
  • Kontaktinformasjon til flyselskap
  • Mine bestillinger

Logg inn

Mine bestillinger
  • Visa
  • Mastercard
  • Eurocard
  • American Express
  • Trustly
  • Klarna
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Amadeus
  • Sabre
Gotogate / Marco Polo Travel AS. • Postboks 141 Sentrum, 0102 Oslo. Org. nr. 985 711 259 mva. nr. VAT NO985711259

Åpenhetsloven / The Norwegian Transparency Act
© 2025 Gotogate. Alle rettigheter forbeholdt.