Hopp til hovedinnholdet
GoToGate
  • Fly
  • Overnatting
  • Leiebil
  • Kontakt oss
  • Vanlige spørsmål
  • Kontaktinformasjon til flyselskap
  • Mine bestillinger
Mine bestillinger
Meny
SupportKontakt ossVanlige spørsmålKontaktinformasjon til flyselskapMine bestillinger
  1. Hjem
  2. Startside for vanlige spørsmål
  3. Endring og kansellering av billetter
  4. Hva gjør jeg hvis jeg skrev feil navn på flybilletten?
  • Innsjekking
  • Endringer i selskapets ruteplan
  • Bagasje/bagasjeinformasjon
  • Endring og kansellering av billetter
    • Hva gjør jeg hvis jeg skrev feil navn på flybilletten?
    • Kan jeg få alt tilbakebetalt hvis jeg kansellerer flyreisen?
    • Hvor lang tid tar det å fullføre forespørsler om tilbakebetaling?
    • Hvordan kansellerer jeg flybilletten min?
    • Hvordan ombooker jeg flybilletten min?
    • Kan jeg endre reisemål etter at jeg har bestilt en flyreise?
    • Kan jeg kansellere og ombooke samme flyreise til en lavere pris?
    • Hva koster det å ombooke en flyreise?
    • Hvis det hender noe på reisen, og jeg har kjøpt reiseforsikring, hvem kontakter jeg da?
    • Vis alle
  • Betaling
  • Før jeg bestiller
  • Self-transfer
  • Produkter og tjenester

Hva gjør jeg hvis jeg skrev feil navn på flybilletten?

Navnkorrigeringer
Det er store variasjoner i flyselskapenes retningslinjer for endring av navn etter bestilling. Noen flyselskaper tillater at reisende endrer navnet på flybilletten hvis det er feilstavet.

Vær oppmerksom på at de fleste flyselskaper som tillater navnekorrigeringer vil kreve en avgift for denne tjenesten, og våre egne avgifter for navnekorrigering vil også bli belastet.

Noen flyselskaper tillater til og med at du reiser med feilstavet navn (rundt 1–3 bokstaver), forutsatt at:

  • uttalen ikke endrer seg,
  • den første bokstaven i navnet/etternavnet er riktig, og
  • flyreisen er innenfor Europa

Dette alternativet kan imidlertid ikke garanteres og må bekreftes av flyselskapet.

Hvis en bestilling omfatter mer enn ett flyselskap, kan en navneendring forårsake tekniske problemer. Det er derfor svært viktig å bekrefte at navnet på billetten er stavet riktig, slik det står i passet ditt, når du bestiller.

Hvis du oppdager en feil i noen av navnene på billettene dine, kan du kontakte oss [LINK], så forteller vi deg hvilke alternativer du har.

Overføre en billett til en annen passasjer
Det er som regel ikke tillatt å overføre en billett til en annen person. Enkelte flyselskaper gjør imidlertid unntak. Kontakt oss for mer informasjon.

Produkter og tjenester

  • Avbestillingsgaranti
  • Enkeltreiseforsikring
  • Bagasje forsikring

Om oss

  • Om oss
  • Reisevilkår
  • Personvernpolicy
  • Informasjon om informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Last ned appen

Support

  • Kontakt oss
  • Vanlige spørsmål
  • Kontaktinformasjon til flyselskap
  • Mine bestillinger

Logg inn

Mine bestillinger
  • Visa
  • Mastercard
  • Eurocard
  • American Express
  • Trustly
  • Klarna
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Amadeus
  • Sabre
Gotogate / Marco Polo Travel AS. • Postboks 141 Sentrum, 0102 Oslo. Org. nr. 985 711 259 mva. nr. VAT NO985711259

Åpenhetsloven / The Norwegian Transparency Act
© 2025 Gotogate. Alle rettigheter forbeholdt.